BOCIANY - ZABIERZEWO - wspomnienia

Znalezione obrazy dla zapytania bocian pixabay

Moja wieś rodzinna,
krajobraz mi znany.
Pamiętam w niej wszystko,
najbardziej bociany.

Klekoczące boćki na dachu sąsiada.
On przyleciał pierwszy
i gniazdo układał.

Potem swą wybrankę  klekocąc przywitał.
Jaką miała podróż?...
też ją o to pytał.
Pytał ją o gniazdo, czy się jej podoba
a może potrzebna tu jakaś ozdoba?

Może chce odpocząć po długiej podróży?
Pokazał jej tęczę
dziś po wielkiej burzy.
Pokazał jej stawy i żabki na łące,
żurawie pod lasem, zachodzące słońce.

I pracę rolnika, który pole orze,
sarny na polanie, żagle na jeziorze.
Szybując pod niebem oglądali chmury,
patrzyli na gniazdo, podziwiali z góry.

A potem już wspólnie na jajach siedzieli.
Mieli dwójkę boćków z nimi odlecieli.
Przed wielką podróżą mieli wspólne loty,
uczyli ich latać, mieli wsi obloty.

I znów wielka podróż - podróż w świat daleki.
Przekroczą granice, góry, morza, rzeki.
I do dzisiaj słyszę ich gromkie klekanie,
gniazdo na stodole, jajek wysiadanie.

Pozostał w pamięci
krajobraz mi znany.
Pamiętam
tam wszystko,
najbardziej
- bociany.

dn.11.06.2015r.
autor-Jadwiga Urszula Szczęśniak
(zdj.pixabay)

21 komentarzy:

  1. I znowu piękne wspomnienia i cudny wiersz.

    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wspomnienia, zawsze można wrócić w czas dzieciństwa, młodości- choćby we wspomnieniach. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja już lata świetlne nie widziałam bociana. Nie ma łąk nie ma żab, więc brak pożywienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Boćki moje ukochane ptaki, które zwiastują wiosnę w Polsce i może jeszcze napiszesz wiersz o żurawiach jeśli oczywiście wpisywały się w Twoje dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och...Aniu,
    jak te wspomnienia są dla mnie cenne.

    Miłego Dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieciństwo, młodość to wór pięknych wspomnień.

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja też długo bociana nie widziałam.
    Dlatego pozostały mi wspomnienia.

    Miłego Dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Elu za podpowiedź,
    bo przecież żurawie to też piękne ptaki.

    Miłego Dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj przypomniały mi się bociany z pobytu w Krzeszowie, gdzie wynajęliśmy pokój. Gdy piłam kawę na balkonie z widokiem na pole, przychodziły boćki pod balkon i szukały czegoś w rżysku.Sielski widok...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ponieważ boćki mnie zawsze fascynowały, więc trochę wiem o ich życiu.
    Wbrew pozorom wcale nie jest prawdą, że ich głównym przysmakiem są żaby.
    One je zjadają tylko wtedy, gdy nie mają wyboru.
    Natomiast głównym pożywieniem bociana białego są owady - chrząszcze, pasikoniki.
    Lubi również gady - jaszczurki, węże.
    Poluje także na małe pisklęta, nie stroni od ryb.
    Natomiast na rżyskach bociek poluje na swoje przysmaki, czyli gryzonie - takie jak nornice, czy myszy, których po ściętych zbożach na ścierniskach nie brakuje.

    Miłego Dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dlatego lubię blogowe pogaduszki, zawsze dowiem się czegoś nowego, dzięki serdeczne:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. To musi być fantastyczna wieś, skoro upodobały ją sobie bociany :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O, tak,
    to wyjątkowa wieś.

    Miłej Nocki :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. No proszę, jak pieknie nam te bociany opowiedziały wszystko, co działo się w Twojej wiosce! Kolejny piękny wiersz, Jadziu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Ulu piękne wierszem pisane wspomnienia. Ulu to tez są moje wspomnienia, wzruszyłam się i za to wzruszenie Ci dziękuję. Miłej niedzieli Ulu. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak,
    bardzo lubię bociany i one pozostały mi w pamięci.

    Miłej Niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszę się Teresko,
    że mamy co wspólnie wspominać.

    Miłego Dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. ~Inez.j (my-lines-rethink.blogspot.com)14 czerwca 2015 08:57

    Zawsze podziwialam ich urok jak jechalam samochodem przez laki, pola i wsie. Twoj wierszyk wspomnial mi stare dobre czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak, bociany to piękne i ciekawe ptaki.

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Każdy ma w sercu zakątka pod tytułem " dziciństwo " . Dla każdego jest to jedyne, cudowne, niepowtarzalne. Piękny wiersz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. I to dobrze, że mamy w sobie takie miłe wspomnienia.

    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń