ŻURAWIE - ZABIERZEWO - wspomnienia

Znalezione obrazy dla zapytania żurawie ptaki darmowe obrazki

Dziś jestem wzruszona
o żurawiach piszę.
Widzę je na niebie,
odgłosy ich słyszę.

Do nas one wiosną
"kluczem” powracają.
Włączyły swe trąbki,
pięknie nas witają.
Tchu mi brakowało
tak je podziwiałam.
„Płynęły” po niebie,
chusteczką machałam.

Ich lot jest podobny
do lotu bociana.
Mogę je podziwiać
 od rana do rana.
Teraz już są u nas,
będą miały gody.
Połączą się w pary,
czekają na młodych.

Widzę hen pod lasem
 ich taniec godowy.
Tak tańczą dostojnie
unosząc swe głowy.

Tak cudownie tańczą
aż mi dech zapiera.
Jak  „Jezioro łabędzie”
„Bolero” - Ravela.

Żurawia wybranka
jest na całe życie,
 wysiadyją jaja
potajemnie, skrycie.
Gdy nadchodzi jesień
w grupy się zwołują
i do ciepłych krajów
„kluczem” odlatują.

Dziś moje wzruszenie
dosięga zenitu.
W żurawim odlocie
jest tyle zachwytu.
Znów na pożegnanie
chusteczką machałam.
Już wtedy w dzieciństwie
żurawie kochałam.

Kochałam bociany
brodzące po stawie
i majestatycznie
lecące żurawie.

dn.16.06.2015r.
autor-Jadwiga Urszula Szczęśniak
(obr.pixabay)

14 komentarzy:

  1. I przy okazji lekcja przyrody. Doskonały wiersz.

    Spokojnej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, tak
    żurawie to mądre, piękne i ciekawe ptaki, chociaż bardzo czujne i płochliwe.
    Można się nimi naprawdę zauroczyć.

    Pozdrowienia ślę Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też już wtedy żurawie kochałam. Pozdrawiam Ulu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bo one są piękne, tajemnicze i majestatyczne.

    Miłego Dnia Teresko :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna metafora rodzicielstwa:) Nie sądziłem, że można w taki sposób napisać o żurawiach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję, że to piękno zauważyłeś.
    Musisz być wrażliwym człowiekiem.

    Miłego Dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Urocze metafory. Ptaki, których od dawna nie widziałam. W tym odlocie tyle zachwytu. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chciałabym zobaczyć taki taniec żurawi... Pięknie połączyłaś obserwacje przyrodnicze z własnymi uczuciami. Podziwiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachwycam się zawsze pięknem, które mnie otacza i przelewam na papier, tak jak tylko potrafię.

    Spokojnej nocki :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Żurawie to piękne, dostojne i tajemnicze ptaki.

    Miłej Nocki :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie piękne są te ptaki i pięknie o nich napisałaś, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To są cudowne ptaki.

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Żurawie i bociany, to nieodłączny element polskiego krajobrazu. Pięknie opisałas te niezwykle ptaki. Każdy Twój wiersz zachwyca i jest obrazem, który z Twoich slow tworzymy w naszej wyobraźni. Pięknie.
    Ulko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cieszę się Elu,
    że moje wiersze mogą Ci dać chociaż odrobinkę zachwytu.

    Miłego Dnia :-)

    OdpowiedzUsuń