MATUŚ KOCHANA


https://www.youtube.com/watch?v=ad59xVcK16Y

Panu Bogdanowi Dmowskiemu
dziękuję za piękną recytację mojego wiersza.

Wszystko mi dałaś, Matuś kochana,
dałaś mi życie, dałaś mi sny.
I nauczyłaś mnie, jak od rana,
oglądać słońce i liczyć dni.

Ty pierwszych kroczków, mnie nauczyłaś,
czuwałaś przy mnie i w noc i w dzień.
Do swego serca, co dzień tuliłaś,
tak mnie kochałaś, i ja to wiem.

Brałaś na ręce i kołysałaś,
gdy w nockę ciemną, nie mogłam spać.
I pioseneczki, dla mnie śpiewałaś
a ja się mogłam, do Ciebie śmiać.

Piękno przyrody, mi pokazałaś,
lasy i pola, łąki i sad.
I śpiewu ptaków, ze mną słuchałaś,
opowiadałaś jak, żył mój dziad.

Za wszystko kocham Cię, Matuś kochana,
za każdą nockę, za każdy dzień.
Za pocałunek, z samego rana,
bo moje życie to piękny sen.

Niebo z gwiazdami, mi pokazałaś,
księżyc w rogalu i księżyc nów.
W daleką podróż, też mnie zabrałaś,
gdzie się nie kończy, kraina snów.

A dziś Mateczko, chcę podziękować,
za to, że spełniasz me wszystkie sny,
za szczery uśmiech, za każde słowo,
za wszystkie z Tobą, spędzone dni.

Przyjmij ode mnie, polny bukiecik.
Każdy kwiatuszek, na łączce rósł.
W każdym kwiatuszku, mały sekrecik.
Kocham Cię Matuś, na zawsze już.

dn.26.05.2016r.
autor-Jadwiga Urszula Szczęśniak
(obrazek z netu)

14 komentarzy:

  1. Bardzo osobisty i wzruszający wiersz w takim staropolskim klimacie :-)
    Ja mojej mamie kupowałam konwalie, teraz zapalam znicz na grobie. A mogła z nami jeszcze być długo, tak kochała życie i była ciekawa świata...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny, wzruszający wiersz. Jeszcze ta interpretacja Pana Bogdana- cudo :)
    Te nasze kochane Mamy. Szkoda,że już ich nie ma między nami .

    Miłego wieczoru i kolorowych snów Uleńko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mama w życiu dziecka jest Najważniejsza.

    Miłego dnia Asiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda,
    głos pana Bogdana Dmowskiego jest cudowny.

    Miłego dnia Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mama w życiu najważniejsza.
    Trzeba się cieszyć, że się ją ma, dopóki jest na to czas.
    I wciąż kochać, gdy zabraknie...

    Piękny wiersz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ulko, Ty potrafisz trafić do serc swoimi strofami. Jak zawsze pięknie i czule. Czytam kilka razy i wciąż mało. Jutro znowu tu przyjdę. Dziękuję za obudzenie, po raz kolejny najczulszych odczuć i wspomnień związanych z moją Mamą.
    Pozdrawiam Ulko serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze uważałam, że Twoje wiersze są wyjątkowe. Wzruszają i mają tyle ciepłych emocji. Poruszają serca.
    Dobrze, że mamy Bogdana, który rozumie, o czym piszemy i czyta poezję.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja Tobie Elżbieto dziękuję,
    za to, że w tak ciepły sposób piszesz
    o moich wierszach.
    Cieszę się, że one przywołują w Tobie wspomnienia.
    Widocznie nasze wspomnienia są podobne.

    Miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Janeczko.
    Piszę tak jak potrafię, jak mi w duszy gra.
    Miło mi usłyszeć, że te moje wiersze,
    gdzieś tam wyciągnięte z zakamarków mojej duszy,
    mojego serca, podobają się Tobie.

    Miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda, że Mama w naszym życiu
    jest Najważniejsza i Najukochańsza.
    Kochajmy więc swoje Mamy,
    gdy jeszcze je mamy i wtedy,
    gdy już nas opuszczą na zawsze.
    Niech pamięć o Nich nigdy nie zaginie.

    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. wzruszający, piękny wiersz

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekny wiersz Ulu. :) . Pozdrawiam. :) .

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję.

    Miłego dnia Teresko :-)

    OdpowiedzUsuń